Gönderen: editor | 23 Haziran, 2008

“Sıhhiye Halil Büyükakgül”

Halil Bey, Akpınar’ a 1957 yıllarında sağlık memuru sıfatı ile gelmiş, Ankara’ nın Beypazarı ilçesinin Kel Uruş köyündendir. Yıllarca Akpınarda görev yapmış, çok bilinçli bir sağlıkçı olup kısa zamanda halkın sevgisini kazanmış dürüst bir zattır.

O zamanki yıllarda 2 0ğlu 1 kızı vardı, oğlu Cemil Büyükakgül benimde okul arkadaşımdı. Bir oğlu daha vardı, Halil Bey “Numan” diye takılırdı. Kızının adı ise şefika’ ydı. Cemil kardeşim daha sonra eczacı olup Ankara’ da iş yerini kurmuş. Ben Halil Beyle yıllar önce Numune Hastahanesi’ nde halamın tedavisi için destek vermeye geldiğinde görüşmüştüm. Halil Bey 1960 ihtilalinde askeri atama ile Akpınar Belediye Başkanlığına da kısa süre bakmıştır. Yaşıyor ise ALLAH sıhhat ve afiyet versin. Halil Bey, Kemal amcamın da (Kemal Akpınar) çok iyi dostu idi. Akpınar’ dan giderken, amcamın evde verdiği veda yemeğinde, “Asya’ da benim kekliğim” türküsünü söylediğini unutmam. Cemil kardeşime selam ve sevgilerimle.

Yazar : Turgut Akpınar

Not: Sayfa yenilendiği için eski yorumları aşağıda yeniden yayınladık.

1-ŞAZİYE BÜYÜKAKGÜL(KURNA)
saziye.kurna@tedas.gov.tr | 195.142.152.16

ben halil büyükakgülün 4 coçuğuyum ismim şaziye babama böyle bir sayfa actığın için teşekkür ederim. babam sağ iyi 82 yaşında ankara-keciörende oturuyor.sizden bahsettik cok sevindi.Ankaraya geldiğinizde uğrayın babamlara. selamlar

2-Havva Büyükakgul Yalçınöz
buyukakgul4@gmail.com | 78.177.99.60

Sayın Turgut Akpınar

Akpınarın Tarihi Şahsiyetlerinde Babam Halil Büyükakgül’e de yer verdiğiniz için çok teşekkür ederiz. Böyle bir sayfa yapıp geçmişimize sahip cıkmanız çok güzel. Ben Akpınarı hatırlamıyorum fakat Kemal Amcanın (Kemal Akpınar)Ankaradaki evimizi ziyaretlerini hatırlıyorum. Kendisine Allahtan Rahmet Diliyorum. Emekleriniz için tekrar teşekkür ediyorum.

3-Turgut Akpınar
baskurt52@hotmail.com | 88.231.183.172

Buradan bana teşekkür beyanı zahmetinde bulunan Büyükakgül ailesi mensuplarını selamlıyor Halil bey’ e sağlık ve sıhhat diliyorum.

Responses

  1. akpınarlı şahsiyetleri yazan kaleme alıp bizleri aydınlatmasından dolayı teşekkğr ederim.Bundan dolayı akpınarda dönemin zor şartlarında halka sağlık hizmetleri vermesinin yanında,halkın aydınlatılmasındada büyük emeklerinin olduğunu babam rahmetli hep anlatırdı.Ayrıca benim doğumumdan ilçemizden ay,ılmasına kadar emeği geçmiştir,sağ olduğunu öğrendim hakkını helal ets in.Sayın Halil Büyükakgül rahmetli babama verdiği nasihatta bende sağlık camiasında çalıştım ve emekli oldum.Sayın Halil Büyükakgül beyefendi l960 ihtlalinde akpınar belediye başkanı olduğunda ,amcam ibrahim ile ziyaretine vardıklarında adaşım halilile de allah bu makamı nasip etsin der.Babamda ne zaman bu şahsiyetten bahsetse bu konular açılırdı. Allahta bana bunu genç yaşımda nasip etti. Gönlünde olan herkese nasip etsin. Selamlar.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

