Gönderen: editor | 15 Aralık, 2008

O bir iyi bir eğitmen ve iyi bir muhtardı!

resimİbrahim DOĞAN (1911 – 1974)

Mehmet ve Iraz oğlu İbrahim Doğan, 10.05.1911 Akpınar doğumludur. İmamoğlu soyundan gelmektedir babası halk arasında Mamo olarak anılır. Akpınar’ın ilk eğitmeni olan İbrahim Doğan 1941-1974 yılları arasında eğitmen olarak 33 sene hizmet etmiş olup pek çok öğrenci yetiştirmiştir.

Aynı zamanda AKPINAR’ ın muhtarlığınıda yapmıştır. İlk eşi Rukiye’den olma Şakir- Rüştü – Nazmi – Cevcet- Telli – Zülbiye İkinci eşi zeynep’ten olma Salih – Müfit – Ahmet – Mirze – Caner – Selver- Hatice – Minevver – Muazzez olmak üzere 9 erkek , 6 kız evladı bulunmaktadır.
7 yıl medrese eğitimi gördükten sonra cumhuriyetin ilk yıllarında Ankara’nın Hasanoğlan Öğretmen okulunda okuyarak eğitmen olmuştur.

1939 Akpınar depreminden sonra Akpınar İlköğretim Okulunda ilk eğitmen olarak başladığı memuriyet hayatına 1974 yılında vefatına kadar hizmet etmiştir. Çalışma hayatı sırasında, Akpınar’ ın önde gelenlerinden birisi olan İbrahim DOĞAN eğitmenlik görevi yanı sıra Akpınar Nahiyesininde muhtarlığını yapmıştır. Akpınar halkının ve çevre köylerden gelenlerin ilk öğretmeni olarak bir çok kişinin yetiştirilmesinde büyük emekleri vardır.

Eğitmenlik ve muhtarlıkta gösterdiği büyük başarıların yanı sıra alçak gönüllüğü ve misafirperverliği gibi özellikleriyle de bilinen ve sayılan bir insan olmuştur. İbrahim DOĞAN 20.02.1974 tarihinde 63 yaşında ebediyete intikal etmiştir. Ruhu şad olsun.

Kaynak: Nazmi DOĞAN – Oğlu

Nazmi Doğan
İp: 78.160.122.6

Responses

  1. ibrahim doğan benimde ilkokul dan hocamdır,daha sonra her karşılaştığımda ,
    saygımı gösterip bütün hocalarıma duyduğum hürmetimi sunmuşumdur.
    hocam akpınarlı bir eğitmen olarak akpınar ilkokulunuda korunup kollanmasında hep önayak olmuştur.kızı rahmetli selverde sınıf arkadaşımdır.

    hocamla ilgili bir geçmiş hikayemi de anlatmadan geçmeyeceğim.
    birgün iştima halindeyiz.o yıllarda nüfus cüzdanına KAFA KAĞIDI denilirdi halk
    arasında.bana kafa kağıdını getir dedi .bende eve gittim babam hırfanlı barajındaydı.anam epeyce aradı bulamadı. tekrar korkarak okula gidiyordum.
    karşımdan FEDAATİN KAYE DİYE BİLİNEN ZİYA ATALAY DAYIM GELİYORDU,
    hava çok rüzgarlı idi .şapkasını rüzgar götürdü, şapka yuvarlandıkça içinden bir kıvrılmış kağıt çıkıyordu kaye dayı tuttu onu geri şapkanın içine koyunca bende haa demekki kafa kağıdı buymuş diye bir gazeteeskisi bulup kıvratarak aynısını yaptım. ibrahim hocama götürdüm. buney dedi bende anlattım buna yıllarca hatta her yanına vardığımda kafa kağıdın varmı diye takılırdı .tabiii dedem rıza kahya nüfus kağıdımı yaptırdı ama bu hatırada kaldı. hocamı rahmetle anıyorum.

  2. benim ilkokul 1,2,3 sınıf öğretmenimdi kendisini rahmetle anıyorum mekanı cennet olsun

  3. Ben kızı zülbiye den torunu oktay, dedemin vefatı ile 1974 yılında ben dünyaya gelmişim. Şahsiyeti ve kişiliği ile insanların gönlünü kazanan dedemi rahmetle anıyorum. Ruhu şad olsun
    OKTAY CAN


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

